Saturday, March 19, 2011

lelaki memasak itu.....SEKSI???

assalamualaikum...

Menurut wanita, lelaki yang masuk kedapur dan memasak itu nampak seksi, bukan yang masuk kedapur untuk makan ye....:) walau pun hakikatnya banyak lelaki masuk ke dapur untuk makan....

Menurut kajian Teori Gastrosexuals, yang mana Gastrosexuals merujuk kepada kelompok lelaki yang menjadikan memasak sebagai hobi, mengaitkan populariti chef selebriti lelaki seperti Gordon Ramsay dan Jamie Oliver adalah kerana aktiviti itu yang memperlihatkan diri mereka kacak.

Sementara itu, kajian oleh syarikat makanan, PurAsia menunjukkan 48 peratus responden percaya individu pandai memasak mampu menarik minat orang terhadapnya, manakala 23 peratus lelaki berusia 18 tahun hingga 34 tahun memasak kerana ingin memikat perempuan.

Siap ada kajian lagi pasal benda ni, pernah tengok rancangan 'iron chef'? bukan kah semua chef yang datang bertanding semuanya lelaki, wanita mana ada.huhu

Jadi, semua lelaki dah baca ini, jom masuk ke dapur dan ...errr... makan hehe... MASAK la woiiiii..... kata nak nampak seksi lagi kacak kan hahaha

1 comment:

::FAIZ FARISH:: said...

fine, lepas ni aku nak masak dan blajar masak...