Monday, March 19, 2012

Terkandas....bengang!

Assalamualaikum & selamat sejahtera


Sentap sekejap dengan tajuk entry. Tapi itu lah yang berlaku. itu lah yang ku rasa. Kisah nya.....

Weekend yang lepas yakni hari sabtu dan ahad, aku pulang ke shah alam sebab omak den sudah bertanya-tanya bilakah anakanda mahu pulang. jadi ku pulang ke kampung halaman, eceh!... Aku pulang dengan komuter sebab minggu yang lepas-lepas den sudah pulang dengan naik motor tapi lepas tu rasa menyesal pulak sebab ponat yang amat.

Den dapat naik komuter  yang baru. rasa kagum sebentar sebab sangat bagus la ini komuter baru. Benda baru kan sume pun best la huh! Siap ada tayang Tom n Jerry lagik.


Bengang bermula apabila:

Bengang 1: Komuter yang den naik dari KL Sentral ke Padang Jawa tetiba lak break down kat stesen Shah Alam. Bengkek tak. Gus mahu balik cepat tau ngak....Gggggrrrr... segera gua kol ayahanda gua suh amek. nasib baik la ayahanda gua pemandu teksi kebetulan ada dekat-dekat stesen shah alam tu.

Ini lah suasana masa kat Stesen Shah Alam. Lemah!!!


Bengang 2: Lagi sekali gua naik komuter baru. Dan sekali lagi dia break down dekat stesen Salak Selatan. Apakah ini? Den baru aja memuji komuter baru itu, sekarang mahu den mengutuk pulak ker? Sila jawab wahai KTM berhad. Yang ini lebih bengan sebab penumpang semua sudah berpeluh-peluh dan semerbak haruman pun tersebar.   



Itu dia komuter baru  yang terkandas...

Suka tak?????.......

Tengok betapa banyak manusia terkandas....

Gambar ni yang paling aku suka. Menarik.


Pengajaran yang den dapat dari peristiwa ini:

1. Tak payah nak percaya sangat jadual perjalanan komuter neh. Bohong belaka.
2. Kalo nak bertemujanji sain kontrak berjuta-juta jangan naik komuter, confirm lewat sampai.
3. Bersabar itu lebih baik dari menyumpah seranah... :) peace...


Den dah tak percaya kat komuter, titik!


1 comment:

intan... said...

salam..sye dah biasa dan selalu alami keadaan nie..but,pglmn m'ajar utk jadi lebih dan byk b'sabar..jom naik myvi. hi3..