Wednesday, February 16, 2011

jom layan 'shisha' jap....

assalamualaikum...

shisha jom..haha
nak ke??

poyo kan, rokok pun tak pernah nak isap, ni pulak shisha
siapa yang tengok berita 2 3 hari ni banyak cakap pasal shisha ni....
so macam best aje kan kalo dapat isap shisha ni kan, layan je..
tapi apa shisha ni...

jom kita interview shisha...

..........

me_nazri: hai, cik shisha apa khabar?

cik shisha: baik aje...awak apa kabar?

me_nazri: saya lagi baik dari cik shisha haha....ok, boleh saya tahu siapa cik shisha ni sebenarnya?

cik shisha: oh kenapa tanya? tak ada soalan lain ke nak tanya, semalam wartawan TV dah tanya saya macam-macam, sekarang ni wartawan blog tah dari mana pulak datang...

me_nazri: cik jawab jela cik, membebel pulak, saya ni thesis tak siap taip lagi, kalau cik lambat-lambat, lagi lambat la nak siap...

cik shisha: awak pun membebel, cakap banyak...ok2, shisha ni sebenarnya nama arab, nama india saya dipanggil Hookah, tok nenek saya ni dulu asal dari sempadan India-Pakistan. Lepas tu baru la tersebar ke seluruh dunia, africa, bangladesh, middle-east, US.

me_nazri: oooo..best ke isap cik shisha ni??

cik shisha: Tah la awak... best la kot... kalau tak best takan la ramai isap saya ni...

me_nazri: ooo best ek...so camne prosesnya tu..nampak macam kena letak arang la..ada air la, ada flavor la...

cik shisha: Prosesnya senang. Masukkan flavour dalam tempat dia strawberry ke, lemon ke..., then letak batu arang panas kat atas dia yang kemudiannya disedut melalui satu pipe. So udara dari atas akan melalui arang panas tadi kemudian melalui flavour dan terus masuk ke air yang kemudiannya asapnya terus dialirkan ke paip yang korang sedut tadi

me_nazri: nak kena bayar bape ek kalo isap shisha ni??

cik shisha: murah aje, kalo nak isap guna perisa yang biasa-biasa Rm15 aje, tapi kalo nak isap yang lagi high punya, bayar RM 20 untuk perisa bernama 'Fantasia'.. nak cuba ke??

me_nazri: erk.. tak pe la.. RM 15 tu boleh makan 5 hari..haha...

cik shisha: poyo la... jimat konon..

me_nazri: Bising la. Pastu bahaya ke isap cik shisha ni???

cik shisha: ish...ade pulak tanya camtu...tah la, ada orang kata 400 kali lebih bahaya dari isap rokok... macam lebih kurang isap 20 batang rokok sekali gus...

me_nazri: ceh.. jawab jugak, oh bahaya tu, boleh mati kot. Pastu kalo kota isap selalu....

cik shisha: eheh dah la awak, ada customer tunggu ah... lenkali pulak la...bye..

me_nazri: eh nak pergi mana tu.... belum habis lagi la....oiii..


..........

begitu la temuramah aku dengan cik shisha..
so camner korang nak isap ke???



~ cik shisha ~


No comments: