Monday, September 12, 2011

Tukang sapu tepi jalan

Assalamualaikum...




Eh ko kerja apa ek??
Aku keja tukang sapu sampah tepi jalan aje...

Bang, abang kerja apa ek?
Abang ni jadi tukang kebun je dik...

Pakcik, pakcik keje ape ek?
Pakcik ni driver lori angkat sampah tu...




Reaksi: Ish keje camtu aje, tak ada kelas langsung. Cari la keje yang baik sikit. Banyak-banyak kerja itu jugak yang dia pilih.


Reaksi aku: Bagus la dorang kerja camtu. Nanti takda sape pulak nak kerja camtu susah pulak. Sampah banyak tepi jalan tu kau nak kutip ke?. Tandas awam kotor kau nak basuh ke?. Sebenarnya dorang tu lebih la baik dari orang yang duk umah mengahabiskan beras aje, geng-geng yang rompak kedai makan kat seksyen 15 shah alam mahupun makcik-makcik yang bermesyuarat tingkap sampai tingkap berhabuk pun sanggup lagi meeting tu.. ish3 (geleng kepala sikit)


Reaksi anda? :)


Apabila kita berada di tempat tinggi, semuanya akan nampak kecil


2 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

kerja tu lg mulia kot... sbb utk kepentingan org lain...

me_nazri said...

btol.. LIKE