Saturday, August 13, 2011

10 malam baru nak mula solat terawih....


Assalamualaikum...

salam ramadhan dan selamat berhari minggu. seronok betul la hari minggu yela tak payah nak keje hahaha... begitu la nikmat dia cuti bagi yang bekerja.

Semalam dan hari ni aku bersolat terawih di masjid negeri, Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. kat shah alam ni aje. seronok la dapat solat terawih kat sini. huhu

kalau kat tempat tinggal aku kat, sebelum solat terawih dia ada tazkirah dulu, baguskan TAPI lama sampai 45 minit. First day aku pergi memang ramai yang terbongkang menunggu nye bila la nak solat terawih ni. pukul 10 malam baru start. Bila dah solat tu ramai pulak yang buat 4 rakaat aje. Penat agak nye. Aku pun kurang setuju jugak tazkirah sampai 45 minit pastu baru nak mula terawih. yela, esok nye ada yang bekerja. Bertambah la penatnye nanti. lagi pun Solat terawih ni kan bulan ramadhan aje ade, kalau tazkirah bulan-bulan lain pun boleh buat, so why not we concentrate on terawih, tak pun tazkirah wat la lam 15 minit ke pun dah okeh.

Dikesempatan itu sempat la saya membayar zakat fitrah :)


sekian
selamat berpuasa


3 comments:

Umie Nadhirah said...

kat tempat umie plak xde tazkirah.. T_T

Anonymous said...

niat tu baik, tp agak menyusahkan org lain kan..islam tu menyenangkn umat...

ada tmpt aku tarawikh..tarawikh 8 rakaat, witir 3 rakaat, tazkirah jap pastu kul 10 setel..

me_nazri said...

umie: takpe la.. nnti leh g jalan ke surau atau masjid lain.. saje merasai kelaianan..

mr.ix: ye begitu la sebaik nye.. mudah dan senag aje.. hati pun girang... huhu