Sunday, July 11, 2010

berenang-renang ke tepian.....

assalamualaikum...

hari ini bermula la sesi renang pertama aku...

dah besar2 baru nak belajar berenang ape da...

nak wat cmner, umah aku kat shah alam tu mne ade kot sungai yang 'dibenarkan' mandi

sume nye tak dibenarkan mandi...haha

xbestnyer...xda gambar nak dikongsi bersama...

agak disappointed la... :(

tapi takpe... just nak share benefit berenang nih kan

Ade orang anggap, renang ni aerobik untuk fit dan kekal fit badan tu...

Renang yang kerap dapat membina otot badan, kardio-vaskular dan kekuatan badan...naik la otot2 badan tu kira nye ...yeahhh...

Renang nih mampu membakar 3 kalori sejauh 1 batu per berat badan...ni fact ok...dan aku takla kot berenang 1 batu....kang takde kaki aku huhu

Renang nih mampu memberi ke-relax-an... wah ilang tension huhu



menjadi azam aku nak belajar berenang sem ni...

nk ikut sunnah nabi...

menunggang kuda aku dah boleh...walau pun tak mahir...

memanah aku dah boleh jugak...walaupun panahan aku slalu tah kemana

so tinggal renang aje untuk dimahirkan...

ok chow...


^= post tanpa gambar ...agak bosan =^

2 comments:

Mr.Homosapiensz said...

hobi aku ialah berenang!! hehhe.....aku suka sukan air.....

mryesterday said...

aku pon dah mula suke berenang...heheh

besh2