Thursday, May 6, 2010

sakit kepale macam nak meletop....

assalamualaikum...

ni adalah entry kedua lepas dah selamat sampai rumah

ingat kan nak update hari2 tapi..





sakit kepala telah meyerang dengan ganas nye

aku akhirnya tewas dan terlantar tanpa upaya selama 3 hari (hahaha)

betul weh sakit gile kepale aku

tah bacteria ape ade dalam kepala aku nih

cam nak meletop... boommmm...

setelah mendapatkan sedikit nasihat dari kawan yang belajar medic di Russia

barula elok sikit

so baru ada upaya nak menaip entry ni huhu

so then aku nak bagi korang sedikit tips la kalau korang kena serang sakit kepala melampau cam aku nih... 3 hari wooo... xbleh tahan

tips ni base dari apa yang kawan aku advise

bace ek...

- yang paling utama adalah pastikan punca pening/sakit kepala anda e.g perubahan cuaca, conflik, tak cukup tidur. Ini faktor utama. bila dah dapat kesan punca nye, try to avoid sume nih sebaik yang boleh.

- kalau tak menjadi jugak dan ia berlarutan selame beberapa hari macam kes aku nih, pengambilan simple pain killer boleh lah di ambil, cam panadol ke, activefast ke....

- kalo sakit/pening kepala, jangan terus makan pain killer nih sebab dikhuatiri badan akan kebal kepada pain killer dan next time kalau sakit kene amek more dose sebab nak atasi kekebalan badan yang telah di bentuk akibat pengambilan kerap pain killer


okeh cukup la 3 tips diatas

harap menjadi panduan kepada semua

bye

salam


^= dah lame tak sakit tetibe sakit rase lain pulak =^

3 comments:

amirah said...

smpai 3 hari..dahsyat gak

Frodo Baggins said...

migren ke lu bro?
sila tidur.
wa mmg x tahan kalau kene mende
alah ni ... tarukkk! huhuhuhu


>>___<<

me_nazri said...

dasyat kan....ni hari keempat demam pulak...

frodo> tah la baru first time kene smpai 3 hari...hari nih masuk hari keempat....